Gratis hemleverans på ordrar över 500 kr*

Gratis hemleverans på ordrar över 500 kr* Läs mer
Sneakers Point har 30 dagars öppet köp. Presentkort och förädlade produkter kan inte returneras, varken i butik eller till vårt lager. Produkt som returneras ska vara oanvänd och i originalkartong samt med etiketter kvar. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur som inte går igenom vår kvalitetskontroll.



Oavsett vilken speditör eller vilket fraktsätt du valt registrerar du enkelt och smidigt din retur HÄR. Du hittar returalternativ och instruktioner i 3 enkla steg här nedan. Har du beställt en produkt som skickas från en av våra partners ser du instruktioner kring dessa retur lite längre ner på sidan.

Retur i butik - Kostnadsfritt


1. Registrera din retur HÄR, ett returkvitto skickas till dig per SMS

2. Besök valfri Sneakers Point-butik, lämna in din retur och visa upp returkvittot i kassan

3. Återbetalningar sker inom 7 vardagar till samma betalsätt som använts i din beställning


Retur till lager – Returkostnad 49 kronor


1. Registrera din retur HÄR, en QR-kod skickas till dig per SMS

2. Emballera försändelsen väl. Lämna in paketet till ditt närmsta ombud och visa QR-koden. För detta alternativ krävs ingen returetikett eller retursedel.



3. Återbetalning sker inom 7 vardagar till samma betalsätt som använts i din beställning


Upphämtning hemma – Returkostnad 119 kronor


1. Registrera din retur HÄR och ladda ner fraktetiketten



2. Emballera försändelsen väl. Skriv ut fraktetiketten och boka upphämtning via Postnord på telefonnummer 0771-333310

3. Återbetalning sker till samma betalsätt som använts i din beställning


Byte

Du kan byta din produkt i valfri Sneakers Point-butik mot uppvisande av ditt webbkvitto. Vid retur till vårt lager tillämpas inga byten utan du behöver då lägga en ny beställning.

Återbetalning
Vid retur gör vi alltid återbetalningen till samma betalsätt som använts vid beställningstillfället, med undantag för Swish vid retur i butik då en återbetalning istället sker till bankkort. Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodobelopp hos Collector Bank som i sin tur betalas ut nästkommande arbetsdag från returtillfället. Om du ångrat ditt köp innan fakturans förfallodatum kommer istället en justering av din faktura göras. Vid en delkreditering skickas det en uppdaterad faktura till dig. För frågor gällande denna hantering kontakta gärna stadium@collectorbank.se eller ring till 010-161 00 50. Du kan även ladda ner Collector Banks app alternativt besöka http://www.collector.se/.

Reklamation
Du som konsument har 3 års reklamationsrätt. Är produkten skadad eller trasig gör du en reklamationsförfrågan inom skälig tid, dock senast inom två månader från att felet har upptäckts.

Du kan enkelt och smidigt göra en reklamationsförfrågan genom att registrera den här. Vill du hellre göra din reklamationsförfrågan i en av våra Sneakers Point-butiker är du välkommen in med produkten och ett köpbevis

En bedömning av reklamationen görs utan onödigt dröjsmål senast inom 7 helgfria vardagar från att du registrerat din reklamationsförfrågan och vid godkänd reklamation återbetalas du till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället senast inom 7 vardagar från att vi tagit emot reklamationen.

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commision Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Ångerrätt
Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Önskar du att ångra ett köp av en produkt behöver du registrera det här inom 14 dagar från uthämtningsdatum. Kostnad för retur beror på val av fraktsätt. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkten, inklusive originalförpackning, som beror på en hantering utöver vad som krävs för att fastställa produktens art, egenskap och funktion. Vid åberopande av ångerrätten sker återbetalning till samma betalsätt som valts vid orderläggningstillfället. Du som konsument har rätt till en återbetalning inom 7 vardagar från det att vi mottagit paketet. Du har inte rätt att tillämpa ångerrätten på förädlade produkter.

Om du hellre önskar skriva ut vår ångerblankett eller konsumentverkets ångerblankett och skicka den till oss så hittar du båda här nedan:
Vår ångerblankett
Konsumentverkets ångerblankett.