Returer & reklamationer

Sneakers Point har 30 dagars öppet köp. Presentkort och förädlade produkter kan inte returneras, varken i butik eller till vårt lager. Produkt som returneras ska vara oanvänd och i originalkartong samt med etiketter kvar.

Ångerrätt
Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt från uthämtningsdatum. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkterna, inklusive originalförpackning, som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa produktens art, egenskaper och funktion.

Retur i Sneakers Point-butik
Du har möjlighet att returnera eller byta köpta produkter på snaekerspoint.se i valfri Sneakers Point-butik. Retur eller byte i Sneakers Point-butik är kostnadsfritt. För retur i Sneakers Point-butik krävs att webbkvitto medtas.

Retur till lager
Skicka din retur tillsammans med din ifyllda retur-/reklamationssedel. Försändelsen skall emballeras väl och produkterna ska vara oanvända med etiketterna kvar samt i sin originalförpackning. Det är inte tillåtet att tejpa eller klistra på originalförpackningen. För kostnadsfri retur vänligen använd den förtrycka fraktetikett som medföljer paketet.
Om du saknar en fraktetikett vänligen kontakta Kundservice på telefonnummer 0771-799 899 eller via e-post på info@sneakerspoint.se. Din retur-/reklamationssedel kan du ladda ner här eller erhålla genom att kontakta Kundservice.

Återbetalning
Återbetalning sker till samma betalsätt som använts vid beställning. Vid fakturabetalning: Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector Bank som per automatik återbetalas inom 10 arbetsdagar från returtillfället. Om du ångrat ditt köp innan fakturans förfallodatum kommer istället en justering av din faktura att göras. Vid en delkreditering skickas det en ny faktura till dig. För frågor gällande denna hantering kontakta gärna sneakerspoint@collectorbank.se eller ring till 010-161 00 50. Du kan även besöka https://www.collector.se/"

Reklamation
Är produkten skadad eller trasig gör du en reklamationsförfrågan inom skälig tid, dock senast inom två månader från det att felet upptäckts. Reklamationsförfrågan kan göras i valfri Sneakers Point-butik eller genom att skicka produkten till vårt lager. Väljer du att skicka produkten till vårt lager kontaktar du först Kundservice på telefonnummer 0771-799 899 eller via e-post info@sneakerspoint.se för att erhålla en förtryckt fraktetikett. Du behöver även skicka med en ifylld reklamationssedel i din försändelse. Om du saknar denna kan du ladda ner den här eller kontakta vår Kundservice.